Omavalvontasuunnitelma

OMAVALVONTASUUNNITELMA 07/2024

Omavalvontasuunnitelmalla tarkoitetaan palvelujen laadun ja asiakasturvallisuuden varmistamiseksi ja parantamiseksi suunniteltujen menettelytapojen kuvausta ja siinä käytettäviä asiakirjoja.

Liitteenä Valmius- ja jatkuvuudenhallinta suunnitelma kriisi- ja häiriötilanteiden varalta, Pelastussuunnitelma, Poistumisturvallisuusselvitys ja tietosuojaseloste.

Tietoturvasuunnitelma tehty 4/2024, tämä ei julkista tietoa.

Palveluntuottajaa koskevat tiedot:

Palvelut:

Klassinen hieronta,

Lymfa- hieronta

Fascia- käsittelyt

Spa Öljyhieronta,

Spa- Yrttinyyttihieronta,

Spa Kuumakivihieronta

Värianalyysit (tulossa syksy -24)

Toimiala:

96040 Kylpylaitokset, saunat, solariumit yms palvelut

Kaikki laillinen liiketoiminta

Yrityksen nimi:

Hieroja Suvi Annikka, Koulutettu Hieroja

Y-tunnus: 3340165–2

Rekisteröintinumero: 50608922790

Yrityksen rekisteröintipäivä 26.01.2023

Yritysmuoto: yksityinen ammatinharjoittaja, toiminimi

Postiosoite: Heinävuorentie 141 B, 41270 Lannevesi

Käyntiosoite: Kauppakatu 3, 43100 Saarijärvi

Puh: 0408388290

Sähköposti: hierojasuviannikka@gmail.com

Kotisivut: https://hieroja-suvi-annikka.webnode.fi/

Asiakasrekisteri: manuaalinen

Rekisteri- ja Tietosuojaseloste erillisenä

Tietoturvasuunnitelma on palveluntuottajan tekemänä (ei julkista tietoa).

Yrittäjän taustaa:

Aikaisemman työurani tein kaupallisella alalla erilaisissa työtehtävissä. Ammatillinen ja Vahva kaupallinen työkokemus sekä koulutus on ollut suuri etu kouluttautuessani uudelle alalle. Hierojaksi valmistuin maaliskuussa 2023 Jyväskylä Gradialta, ja tämän jälkeen olen lisännyt ammatillista osaamistani erilaisilla lisäkoulutuksilla.

BC- Värianalyysi 7/2024.. jatkuu
Öljyhieronta/ Yrttinyyttihieronta 7/2024
Mobilisoivat pehmytkudostekniikat 6/2023, 8/2023, 1/2024
Kuumakivihieronta 8/ 2023
Imukuppihieronta 4/ 2023
Fascia hieronta 1, 4/2023

Hieronnan Ammattitutkinto, Gradia 08.03.2022-29.03.2023

Lähiesimiestyön Ammattitutkinto 04.09.2019

TOIMINTA, ARVOT JA TOIMINTAPERIAATTEET

Toiminta-ajatuksena on yksilön hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen sekä ylläpito hieronnan avulla oman ammattitaidon rajoissa. Neuvonta, tukeminen sekä kannustaminen. Tarvittaessa jatkohoitoon ohjaaminen toiselle terveydenhuollon ammattilaiselle esim. Lääkärille tai fysioterapeutille.

Missio:

Vastata tarpeeseen, ja tarjota asiakkaille hieronta- ja hyvinvointipalveluja

Visio:

Kasvattaa omaa ammatillista osaamista kouluttautumalla

Saada aikaan asiakkaiden luottamus laadukkaasta ja osaavasta palvelusta.

Opastaa potilasta oikeanlaisten harjoitteiden kautta saamaan helpotusta vaivaan.

Lisätä palveluntarjontaa muiden paikkakunnalta puuttuvien hyvinvointipalveluiden osalta.

Arvot:

Asiakaslähtöisyys:

Asiakas palvellaan Hänen toiveitaan kuunnellen ja toteuttaen. Asiakas on toiminnan lähtökohta.

Luottamuksellisuus ja Arvostus

Asiakkaan yksityisyyttä varjellaan, ja jokainen asiakas saa samanarvoisen palvelun. Ikään, sukupuoleen tai etnisyyteen katsomatta.

Turvallisuus:

Luodaan asiakassuhde, jossa asiakas saa kokea olevansa turvallisessa hoidossa.

Ilmoitukset ovat tehty asianmukaisesti Valviralle, verohallintoon, ja kaupparekisteriin.

Yrityksen luvat/ vakuutukset:

Yel-vakuutus, Potilasvahinkovakuutus, työtapaturma- ja ammattitautivakuutus

OMAVALVONNAN ORGANISOINTI JA JOHTAMINEN

Yrittäjä noudattaa laissa säädettyjä velvollisuuksia huolehtimalla säädösten toteutumisesta; vaitiolovelvollisuus, asiakasrekisterin ylläpitämiseen liittyvien säädösten noudattaminen (esim. asiakastiedot asianmukaisesti säilytettynä), hygieniasta huolehtiminen (omasta ja toimipisteen sekä tekstiileiden asianmukainen huolto).

Yrittäjä on velvollinen ylläpitämään ammattiosaamistaan lisäkoulutuksilla ja päivittämään omavalvontasuunnitelman tarvittaessa. Tietojen muuttuessa tulee yrittäjän merkitä muutokset tähän omavalvontasuunnitelmaan.

Yrittäjä toimii yrityksessään yksin ja on yksin vastuussa yrityksen toiminnasta, asiakastyytyväisyydestä, lakien ja säädösten noudattamisesta ja niiden toteutumisesta.

ASIAKASTURVALLISUUS, TOIMITILAT, LAITTEET JA TARVIKKEET

Yrittäjä vuokralla liikehuoneistossa, jonka omistaa Bonumis Oy. Tilassa toimii tällä hetkellä kaksi itsenäistä yrittäjää. Odotustila on yhteinen, mutta hoitohuone on allekirjoittaneen yrittäjän omassa asiakaskäytössä.

Toimitilassa on sähköinen hierontapöytä, kassa ja ajanvaraukseen tarvittavat välineet. Yrityksen toimitilat on suunniteltu esteettömiksi, helposti puhtaana pidettäviksi, hieronnan kannalta toimiviksi ja asiakas viihtyisiksi. Laitteiden huolto ja tarkastus säännöllisesti, hieronnassa tarvittavat tuotteet tilaamalla luotettavalta alan asiantuntevalta toimittajalta.

Yrityksen vuokratiloissa on varauloskäynti, palohälyttimet ja vaahtosammutin vuokranantajan toimesta, joka myös vastaa niiden toimivuudesta. Vuokranantaja on järjestänyt myös jätehuollon ja on velvollinen järjestämään esim. pihan hiekoituksen liukkailla keleillä, ja lumen aurauksen yms tarvittavat kiinteistöön kohdistuvat huoltotoimenpiteet.

Yrityksen käytössä on hieronta öljyt, pyyhkeet, suojakäsineet, suojapaperi, kasvopehmuste, sähkökäyttöinen hierontapöytä, sähköinen ajanvaraus ohjelma Booksalon, sekä manuaalinen asiakasrekisteri.

Toimipisteessä tietoturvan turvaamisesta vastaa yrittäjä (esim. ajanvarauksen vahvat salasanat, joita sivullisen ei ole mahdollista saada tietoonsa, asiakastiedot säilytetään asianmukaisesti lukittuna).

Toimitilan ovi lukollinen, ja toimitilassa lukollinen kaappi jossa potilastiedot säilytetään.

Pyyhkeet/ lakanat pestään kotona allergisoimattomilla pesuaineilla. Tuotteet ovat tuoksuttomia. Asiakkaille on käytössä inva wc sekä normaali asiakas-wc, joiden siisteydestä vastaa yrittäjä(t). Kerran viikossa tilassa käy kiinteistön siivoaja siivoamassa yleiset tilat. Toimitilan siivouksesta vastaa yrittäjä. Siivouksessa kiinnitetään erityistä huomiota terveydenhuollon erityispiirteisiin, kuten käytettävien siivousvälineiden puhtauteen ja puhdistukseen käytön jälkeen sekä oikeaan siivous järjestykseen.

Asiakastyössäni huomioin myös tarvittavat pesu- ja desinfektioaineet. Yleiseen hygieniatasoon ja käsihygienian kiinnitetään erityistä huomiota. Fasciaraudat, silikoniset imukupit, balsaattikivet ja lämminvesikattilat pestään astianpesuaineella heti käytön jälkeen. Tarvittaessa desinfioidaan. Hierontapöytä desinfioidaan aina asiakkaan jälkeen, ja vaihdetaan puhtaat pyyhkeet, lakanat ja paperit.

JÄTEHUOLTO

Yritys noudattaa voimassa olevaa jätelakia. Jätteiden käsittely asianmukaisesti, asianmukaiset jätteiden säilytystilat ja – astiat, kuljetus ja varastointi on ohjeistettu ja järjestetty siten, ettei jätteistä synny vaaraa tai haittaa missään jätehuollon vaiheessa. Materiaalihankinnoissa pyritään huomioimaan jätemäärän vähentäminen ja kestävän kehityksen periaatteet.

VAARATILANNE MENETTELY

Mahdollisia vaaratilanteita: Hierontapöytään liittyvät toimintapoikkeamat, työntekijään kohdistuvat sanalliset tai fyysiset uhkatilanteet, allergiset reaktiot hieronnassa käytettävien tuotteiden osalta ja hieronnan aikana tapahtuvat kehon reaktiot, esim. verenpaineen liiallinen lasku, balsaattikivien liian korkea lämpö.

Nämä pyritään välttämään keskustelemalla ennen hoitoa mahdollisista kontraindikaatioista hoitoihin liittyen täytettävän lomakkeen ansiosta ja mainitut asiat huomioon ottaen hieronnassa.

Hierontapöydän säännöllinen huolto ja toimivuuden tarkistaminen ehkäisee mahdollisilta tapaturmilta. Yrittäjällä itsellään on koulutetun hierojan pätevyys ja työkokemus asiakaspalvelusta sekä työturvallisuudesta. Hoitotyössä yrittäjä seuraa asiakkaan vointia ja reaktioita hieronnan aikana ja hieronnan jälkeen. Yrittäjällä on myös ajantasainen ensiapukoulutus hätätilanteiden varalta. Vakavissa vaaratilanteissa soitto hätäkeskukseen 112 ja yrittäjän tulee toimia sieltä saatujen ohjeiden mukaan aina siihen saakka, kunnes lisä- ja ammattiapu saapuu paikalle. Vaaratilanteet kirjataan asiakasrekisteriin, jos vaaratilanne kohdistuu asiakkaaseen. Tarvittaessa tehdään potilasvahinkovakuutus ilmoitus. Yhteisistä tiloista löytyy Defibilaattori.

Toimitilan seinältä löytyy kiinteistön osoite, jotta hätätilanteen sattuessa myös asiakas voi soittaa apua oikeaan osoitteeseen.

ASIAKKAAT, ASIAKKAIDEN ASEMA, PALAUTTEIDEN KÄSITTELY

Koulutettu hieroja on nimikesuojattu terveydenhuollon ammattihenkilö, jota sitovat samat lait kuin muitakin terveydenhuollon alalla toimivia ammattikuntia. Koulutetun hierojan tulee lain mukaan kerätä potilastietoja, jotta turvallinen hoitotapahtuma voidaan toteuttaa. Tämä hoituu ensimmäisellä kerralla täytettävän lomakkeen ansiosta, jota päivitetään tarpeen mukaan.

Hieroja myös kyselee tuntemuksista hoidon aikana ja hieronta toteutetaan asiakkaan esitietojen, tuntemusten ja toiveiden perusteella. Asiakkaan mahdollisuus osallistua hierontaan ja hoitosuunnitelman tekemiseen on olennainen osa hierontaa. Asiakas kertoo hierojalle mihin haluaa kiinnitettävän eniten huomiota. Tähän annan kuitenkin myös ammattilaisen näkökulman, jos esim. sairaus vaikuttaa toivottuun hierontaan negatiivisesti. Välitön palaute hierojalle on erittäin tärkeää, sillä palautteen pohjalta hieroja tietää toimia asiakkaan toivomalla tavalla. Palautteet käsitellään yhdessä asiakkaan kanssa ja toimintatapa muutetaan toivotunlaisesti. Huomioidaan asiakkaan itsemääräämisoikeus.

AJANVARAUS, VARAUSEHDOT JA LASKUTUS

AJANVARAUS

Puhelimitse, sähköinen ajanvarauskalenteri booksalon, messenger, whats App tai paikan päällä

Varattu aika kirjataan sähköiseen ajanvaraus kalenteriin, jonka yhteydessä asiakas sitoutuu peruutusehtoihin. Asiakas saa varauksesta ilmoituksen sähköpostiin. Muistutus varauksesta tulee asiakkaan valinnan mukaan tekstiviestillä tai sähköpostilla ennen varausta 48h, 24h tai 2h ennen varattua aikaa. Ajanvarauksen yhteydessä asiakkaasta tallentuu osoitetiedot. Asiakas voi halutessaan antaa markkinointiluvan, jolloin asiakas saa tiedon peruutusajoista.

VARAUSEHDOT:

Varatun ajan peruutus on mahdollista vain soittaen tai viestin välityksellä. Kuloton peruutus 24 h ennen ajanvarausta. Tämän jälkeen peritään 50 % varatun hoidon peruuttamattomasta hinnasta. Sairastuessasi äkillisesti ajan siirto veloituksetta 2 h ennen hieronta aikaa, tämän jälkeen veloitus 50%.

LASKUTUS:

Klassisen hieronnan voi maksaa kortilla, käteisellä, työnantajan hyvinvointieduilla, laskulla tai maksulinkillä. Käteismaksua en suosi. Laskulla palvelukodin asiakkaat. Sähköiset lahjakortit mahdollista ostaa booksalon varausjärjestelmän kautta. Vaihtoehtohoidot ( öljyhieronta, fasckia hieronta, lymfa hieronta, imukuppihieronta, yrttinyyttihieronta, kuumakivihieronta ja värianalyysit) ei ole maksettavissa työnantajan hyvinvointieduilla.

LÄÄKEHOITO

Yrityksen toiminnassa ei lääkehoitoa

RUOKAHUOLTO

Yrityksen toiminnassa ei ole ruokahuoltoa. Hieronnan/ hoidon jälkeen asiakkaalle tarjotaan lasi vettä.

Suvi Mäkinen Koulutettu Hieroja

17.7.2024 Saarijärvi/ Lannevesi

Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita